måndag 1 oktober 2012

30 dagar – Dag 1 Underklädeslådan



Dagens släng är inte något jag tänker plåga eventuella intresserade med en bild på.
Jag rotade runt i min underklädeslåda. Bland omaka strumpor (bra att springa i om de ändå är hela trots att de slitits från sin käresta), och trosor från nittonhundrafrösihjäl återfanns fem så kallade kris-bh:ar.

Känns igen? Du har en klänning till exempel, du använder den extremt sällan, men det är bara en viss bh som funkar med den? Så trots att bh:n är gammal och trådsliten så spar du den. Eller så spar man dem för att ha om verkligen inget annat finns rent. Jag har inte använt någon av dessa på säkert 4 år. Klänningarna är sedan länge väck. Hur dessa överlevde flytten till huset är mycket underligt. Ett solklart ”behöver inte-fall”.

Rent känslomässigt så är första dagen inte särskilt betungande. Jag ska erkänna att jag har ett par dagar till där jag redan vet vad som kommer hivas/skänkas/säljas. Det är när det börjar bli svårt som det blir intressant. Vem vet, i detta prylproppade liv vi lever kanske trettio dagar inte är nog för att verkligen känna att man blir av med något och får en välbehövlig katharsis.


Länk till ursprungsinlägg:

http://theworryelite.blogspot.se/2012/09/30-dagars-utmaning.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar